Un viitor pentru trecut – clasarea și valorificarea patrimoniului epigrafic și sculptural callatian – CALL01-9

templu1
This Project have the following partners:Muzeul Callatis Mangalia
Membri ce au participat la proiect:Dorin Mircea POPOVICI, Dorin IORDACHE, Diana-Florentina GABOR, Dragos-Florin SBURLAN, Elena BĂUTU, Emanuela BRAN

„Un viitor pentru trecut – clasarea și valorificarea patrimoniului epigrafic și sculptural callatian” (Cod unic proiect CALL01-9), proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA, apelul „Susținerea expozițiilor inovative cu bunuri culturale mobile restaurate”.

Entităţile responsabile de implementarea proiectului sunt: Direcția Cultură și Sport Mangalia, serviciul Muzeul de Arheologie, în calitate de Promotor de proiect și  Universitatea „Ovidius” din Constanța, în calitate de Partener.

Valoarea totală a proiectului este de  604.935,49 lei, echivalentul a 126.499,97 Euro.

Proiectul presupune clasarea a 201 bunuri culturale din colecția muzeului callatian, restaurarea a 26 de exponate din colecția  numismatică,  pregătirea unei expoziții cu bunuri culturale mobile clasate și restaurate, scanarea 3D a 20 de exponate muzeale, reconstituire 3D a unui templu anticdin elemente arhitectonice și sculpturale clasate ce vaconstitui componenta inovativă și interactivă a activității, precum și dezvoltarea expertizei profesioniștilor  muzeului în domeniul clasării sau restaurării bunurilor de patrimoniu.

Echipa Universitatii Ovidius din Constanta este responsabila cu implementarea sistemului de vizualizare interactiva in realitate virtuala

Aceasta activitate, organizata in trei etape – cea de pregatire a continutului virtual, de proiectare si dezvoltare a aplicatiei de vizualizare in realitate virtuala a acestui continut si cea de implementare a aplicatiei in cadrul Muzeului Callatis din Mangalia,  presupune întreg procesul tehnologic pentru a putea oferi vizitatorilor muzeului o experiență interactivă, virtuală și de calitate.

Prin urmare, pregatirea continutului virtual, a presupus scanarea a 20 bunuri culturale mobile, modelarea virtuală a replicilor 3D ale artefactelor (obiecte si templul antic), prelevarea texturilor obiectelor si aplicarea acestora pe modelele 3D rafinate.

In ceea ce priveste proiectarea si dezvoltarea aplicatiei de vizualizare in RV, avem in vedere pe langa proiectarea aplicatiei si implementarea modulelor de vizualizare animatie si interactiune a utilizatorului cu mediul virtual, integrarea acestora intr-un sistem de vizualizare unitar si evident testarea acestuia atat in vederea validarii sale cat si la beneficiar.